طراحی دکوراسیون میز تلویزیون دارای اهمیتی به اندازه خرید میز تلویزیون است و چنانچه طراحی دکوراسیون مناسبی برای میز تلویزیونی که خریده‌اید در نظر نگیرید، نمی‌توانید از زیبایی دکوراسیون میز lcd در حدی که باید نتیجه بگیرید. به عبارت دیگر انتخاب میز تی وی زیبا تنها قسمتی از کار زیباسازی دکوراسیون منزل شماست و برای تکمیل کاری که می‌خواهید انجام دهید، نیاز دارید فضای مناسبی هم برای نمایش این زیبایی فراهم کنید.

دکوراسیون فضای منزل مانند قابی است که میز ال سی دی مورد نظر شما در آن قرار می‌گیرد و انتخاب میز تلویزیون زیبا می‌تواند منجر به زیبا شدن این قاب شود ولی زمینه این قاب نیز در شکل‌گیری تصویر نهایی این قاب حائز اهمیت بسیاری است. اکنون که اهمیت طراحی فضای اطراف میز تلویزیون را دانستید، پیشنهاداتی به شما ارائه می‌کنیم تا در این راستا آنها را به کار بگیرید و نتیجه نهایی مناسب‌تری به دست آورید.

در طراحی دکوراسیون میز تلویزیون می‌توانید اقدامات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • استفاده از وسایل چوبی با رنگ روشن

در کنار میز تلویزیون ام دی اف یا چوبی که می‌خرید، می‌توانید از لوازم چوبی دیگری مانند استند گل، مبلمان و میز و صندلی با رنگ روشن استفاده کنید تا لوازم جوبی، احساس طبیعی آرامش‌بخشی را به شما منتقل کنند. اگر در کنار لوازم چوبی از لوازم فلزی هم به عنوان جزئیات استفاده کنید، می‌توانید نمای طبیعی و صنعتی را در هم بیامیزید و فضای متفاوتی را ایجاد کنید. البته در استفاده از جزئیات فلزی زیاده روی نکنید و فقط در حد جزئیات از آن استفاده نمایید.

  • به کارگیری گل ها و گیاهان یا نماد آنها

اگرچه نگهداری از گل‌ها و گیاهان در گلدان و به کار گیری آنها در دکوراسیون فضای بی‌نطیری ایجاد می‌کند ولی منظور ما این نیست که حتما از گلدان‌های گل استفاده کنید. در این زمینه نمادها و اشکال گیاهان هم می‌توانند کارکردی همانند گل‌های طبیعی برای شما ایجاد نماید. به عنوان مثال طرح‌های گل‌ها و گیاهان در مقیاس یک تابلو هم می‌تواند مفید باشد و فضا را دل انگیزتر نماید. سعی کنید رنگ‌های روشنی از گل ها با شاخ و برگ هایشان را انتخاب کنید.

  • طرح های هنری روی وسایل و دیوارها

از طریق به کار گیری طرح‌های هنری بر روی وسایل و دیوارها هم می‌توانید فضای متفاوتی را خلق کنید. مثلا با انتخاب کاغذ دیواری دارای طرح‌های هنری، کوسن‌های روی مبلمان و رومیزی روی میز پذیرایی که دارای طرح‌های هنرمندانه خاصی است می‌توانید فضای دلنشینی را ایجاد نمایید.

  • استفاده از وسایل با رنگ سفید گرم

استفاده از لوازمی که در ساخت آنها از پارچه‌های دلپذیر و گرم استفاده شده یکی دیگر از راه‌های ایجاد خانه دلنشین‌تر و دنج‌تر است. برای این کار تاکید بیشتری بر روی رنگ سفید گرم می‌شود.

  • رنگ تیره دیوار

استفاده از رنگ تیره برای دیوار باعث می‌شود تابلوها و آثار هنری روی آن بیشتر به چشم بیاید و هم باعث می‌شود میز تلویزیون در نقطه کانونی خانه بهتر دیده شود. یک ترکیب مبلمانی شیک و منحصر بفرد می‌تواند این فضا را تکمیل نماید و از آنجا که زمینه نمایش آثار هنری از قبیل تابلوها بهتر فراهم است، می‌توانید چیدمان قشنگ‌تری انجام دهید و از نهایت زیبایی برای چیدمان منزلتان برخوردار شوید.

البته برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه روش‌های دیگری هم هست که خودتان به تجربه و با در نظر گرفتن رنگ و سبک دکوراسیون منزلتان باید آنها را کشف کنید. ولی مطمئن باشید اگر هنرمندانه به این موضوع نگاه کنید و کمی هم از قوه تخیلتان استفاده کنید، ایده‌های ابتکاری جالبی به ذهنتان خطور می‌کند.