میزتلویزیون جلوه‌ی خاصی به اتاق نشیمن می‌دهد و می‌توان آن را برجسته‌ترین و مهم‌ترین فاکتور در طراحی و دکوراسیون اتاق پذیرایی به حساب آورد. خرید میز تلویزیون کاری راحت و آسان است، مخصوصاً اگر بدانید چه مدل و چه طرحی مدنظرتان است.

 فضای بزرگ

اگر فضایی که می‌خواهید تلویزیون و میزش را در آن قرار دهید بزرگ است و فضای کافی در اختیار دارید، بهتر است از میز تلویزیون بزرگ و جادار استفاده کنید، چرا که در این نوع از میزتلویزیون‌ها شما می‌توانید از یک وسیله تزئینی مانند مجسمه، گلدان یا شمع‌های متنوع به‌عنوان دکوری جالب در کنار آن استفاده کنید یا از درآور کوچکی که کاربرد زیادی برای شما دارد، استفاده کنید.

فضای کوچک

اما اگر فضای منزل‌تان خیلی بزرگ نیست یا رفت‌وآمد در خانه‌تان زیاد است، هنگام خرید میز تلویزیون بهتر است، بهتر است میزهای با اندازه کوچک یا مدلی را انتخاب کنید که لبه‌های تیز نداشته باشد، چون ممکن است هنگام رد شدن و برخورد افراد به آن، به افراد به‌خصوص کودکان آسیب برساند. برای چنین فضاهایی میز‌هایی با لبه‌های گرد ایده‌آل و مناسب است.  البته باید توجه داشته باشید که این سبک میز کلاسیک است و باهر فضایی هماهنگی ندارد.

اگر دائما خانه‌تان را جابجا می‌کنید

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که زیاد وسایل خانه‌ی خود را جابه‌جا می‌کنید، بهترین پیشنهاد برای شما خرید میز تلوزیون متحرک یا پازلی است. این نوع از میزها علاوه بر ظرافت، برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب هستند. این میزها با طراحی بسیار ساده اما خلاقانه این امکان را به شما می‌دهد که علاوه بر جابه‌جایی ساده بتوانید گاهی شکل میز خود را نیز عوض کنید.

تناسب با مبلمان منزل

اگر ارتفاع مبلمان‌تان کوتاه است، یک میز کم ارتفاع را انتخاب کنید که با قرار دادن تلویزیون روی آن، ارتفاع آن متناسب با محل نشیمن شما باشد تا چشمان‌تان از تماشا کردن صفحه تلویزیون خسته نشود. یکی از خصوصیات میز تلویزیون‌ کم ارتفاع این است که اگر دوست داشته باشید می‌توانید بدون اینکه خسته شوید به راحتی جلوی آن‌ها دراز بکشید و تلویزیون تماشا کنید .

جایی برای قرار دادن آرشیو فیلم

اگر اهل جمع کردن آرشیو فیلم هستید، میزی را انتخاب کنید که جایی مخصوص برای گذاشتن آرشیوتان داشته باشد.

میز تلویزیون ساده و همیشه زیبا

ویژگی خوب میزتلویزیون های ساده این است که با فضای اغلب خانه‌ها همخوانی دارد، ضمن اینکه هیچ‌گاه از مُد نمی‌افتند و با گذشت زمان اصالت بیشتری هم پیدا می‌کنند. با انتخاب یک میز تلویزیون ساده که انواع میز تلویزیون ام دی اف را شامل می شود، می توانید بدون جلب توجه زیاد همچنان از یک عنصر کاربردی و زیبا در دکوراسیون خانه بهره‌مند شوید. این نوع میزها  از خطوط ساده و منظم تشکیل شده‌اند که گاهی قسمتی در بالا و یا کنار آن دارای طبقه یا ویترین است.

تناسب میزتلویزیون با دکوراسیون خانه

همانگونه که دیدید میزهای تلویزیون را در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها می‌توان در بازار پیدا کرد، اما بهتر است طرح و رنگ میز تلویزیون خود را با توجه به سبک دکوراسیون منزل و سلیقه خودتان انتخاب کنید. امروزه شما به راحتی می توانید میز تلویزون چوبی، میز تلویزیون ام دی اف و یا ترکیبی از این مواد را پیدا کنید. مطمئنا علاوه بر میز تلویزیون شیک ، اندازه و زیبایی و تناسب کیفیت و قیمت آن هم برای شما مهم است.