جای تلویزیون در خانه و نحوه انتخاب آن یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که توجه به آن می‌تواند آسایش و راحتی شما را هنگام تماشای تلویزیون به دنبال داشته باشد.

معمولا در هر مجموعه‌ای مانند ساختمان‌های مسکونی و یا شرکت‌های تجاری از تلویزیون استفاده می‌شود و یکی از ملزومات به حساب می‌آید. به واسطه‌ی استفاده‌ی مداوم از تلویزیون و اندازه‌ی آن، باید جای تلویزیون مناسب و استاندارد برای قرار دادن آن را هم در نظر بگیریم تا ضمن زیباتر شدن دکوراسیون، راحت‌تر بتوانیم در کنار اعضای خانواده به تماشای تلویزیون بنشینیم. پس ما در این مقاله در مورد انتخاب بهترین جای قرار دادن تلویزیون در منزل، با شما سخن می‌گوییم.

جای تلویزیون در کدام بخش از از اتاق است؟

در ابتدا باید توجه داشته باشید که تلویزیون و میز آن در نقطه کانونی منزل شما قرار می‌گیرند و عدم تعادل در محل قرارگیری آن حس و انرژی منفی را به دنبال خواهد داشت. بهتر است میز تلویزیون را در اتاق پذیرایی قرار دهید، اما صرف‌نظر از اینکه جای میز تلویزیون در اتاق پذیرایی است، اگر فضای منزل شما کوچک است می‌توانید از میز تلویزیون دیواری استفاده کنید و تلویزیون را روی دیوار نصب کنید، هر چند که اگر مستاجر هستید و هر سال باید جابجا شوید، پیشنهاد می‌کنیم از این کار خودداری کنید.

انتخاب میز LCD مناسب باید با توجه به دکوراسیون منزل انجام شود و در نقطه ای از خانه قرار گیرد که از اکثر نقاط خانه نسبت به آن دید وجود داشته باشد. در مورد جایگاه تلویزیون باید به  این نکته توجه داشت که مبلمان، میز ناهارخوری، محل کار و آشپزخانه گزینه‌هایی هستند که با محل قرار گیری تلویزیون ارتباط دارند و به هم وابسته هستند. پس ابتدا محل قرار گیری تلویزیون را مشخص نمایید و پس از آن مبلمان را بچینید.

یکی از نکات مهم در انتخاب جای تلویزیون ، پنجره است. اگر تلویزیون را در مقابل پنجره قرار دهید، این احتمال وجود دارد که نور، روشنایی ملایمی بر روی صفحه‌ی نمایشگر بیندازد و شما دید درستی نسبت به صفحه تلویزیون نداشته باشید. همچنین راه خروج از این مشکل، استفاده از پرده‌ی ضخیم است تا از عبور نور جلوگیری کنید.

در نظر داشته باشید که می‌توانید در قسمت‌های مختلفی از ساختمان فیش‌های مربوط به آنتن را نصب کنید که انعطاف‌پذیری خوبی در زمینهٔ تغییر جایگاه تلویزیون داشته باشید.

چه تلویزیونی مناسب فضای خانه‌ی شماست؟

بسیاری از خریداران تلویزیون دوست دارند بزرگ‌ترین سایز تلویزیون موجود در فروشگاه را (البته به‌شرط وجود موجودی…) برای خانه‌ی خود تهیه کنند، اما ما باید بدانیم اندازه تلویزیون مناسب خانه ما کدام است؟ برای دانستن جواب این سوال که تلویزیون چند اینچی بخرم، شما می توانید تا جایی که فضای خانه شما و جیبتان! به شما اجازه می دهد، تلویزیون بزرگ‌تری بخرید، اما در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که جواب این سوال بستگی به فضای اتاق پذیرایی، فاصله نشستن شما از محل تلویزیون و توافق جمعی اعضای خانواده دارد. رابطه مستقیمی بین اندازه تلویزیون و محل نشستن شما وجود دارد و هر چقدر فاصله شما از تلویزیون دورتر می‌شود، تلویزیون کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

برای دانستن اینکه چه سایز تلویزیونی با توجه به فاصله محل نشستن تا تلویزیون مناسب است، کافی است فاصله محل نشستن شما تا تلویزیون را در ۰٫۸۴ ضرب کنید. عدد به دست آمده اندازه مناسب قطر میز تلویزیون را به شما نشان می‌دهد. اما اگر اندازه به دست آمده عدد بزرگی شد (مثلا ۹۰ اینچ) و امکان خرید آن وجود نداشت، می‌توانید به توصیه کارشناسان گوش کنید و یک تلویزیون ۶۰ اینچی را جایگزین آن کنید.