میزتلویزیون MDF یکی از انواع جنس‌های میز تلویزیون است که امروزه خریداران زیادی مایل به خرید آن هستند و در این مطلب قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.

همگام با رشد جمعیت و پیچیده‌تر شدن زندگی ماشینی، بالطبع سلایق و علایق جدیدتری ایجاد شده است که همین موضوع زمینه رقابت در تولید محصولات صنعت دکوراسیون و چیدمان را شدیدتر کرده است. این رویکرد در زمینه تولید میز تلویزیون، منجر به تولید میزهایی متنوع از لحاظ مدل، جنس، شکل ظاهری و رنگ شده تا علاوه بر زیبایی و ظرافت، کیفیت آنها نسبت به سایر میزهای تلویزیون افزایش یابد.

یکی از انواع گوناگون جنس‌های میزتلویزیون، جنس ام‌دی‌اف است، که با در نظرگرفتن قیمت و کیفیت، امروزه مورد توجه قرار گرفته و علاقه‌مندان خرید آن ترجیح می‌دهند به جای بسیاری از جنس‌های دیگر آن را انتخاب کنند.

ام‌دی‌اف نوعی فرآورده چوبی شامل تخته فیبر با تراکم متوسط است که در ساخت لوازم دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. منظور از تخته فیبر مخلوطی از تکه‌هایی از چوب نرم و سخت است که آن را با موم و رزین مخلوط می‌کنند و در اثر حرارت و گرما آن را پرس می‌کنند تا تخته فیبر به دست آید. استحکام ام‌دی‌اف نسبت به نئوپان که چگالی تخته فیبر آن کم است، بیشتر است و به همین دلیل قیمت بیشتری دارد. اما در سوی دیگر با تخته فیبر با تراکم بالا به نام اچ‌دی‌اف مواجه هستیم که از استحکام بیشتری نسبت به ام‌دی‌اف برخوردار است، ولی تولید لوازم دکوراسیون با آن دارای قیمت بیشتری است.

صرفه اقتصادی جنس ام‌دی‌اف

با در نظر گرفتن مواردی که گفته شد، ام‌دی‌اف هم از نظر جنس و هم از نظر قیمت در حد متوسطی قرار دارد و همین مسئله باعث می‌شود تولید لوازم دکوراسیون منزل از جنس ام‌دی‌اف به صرفه‌تر باشد، زیرا در جنس ام‌دی‌اف، بین کیفیت و فیمت نسبت بهتری وجود دارد. با توجه به اینکه در جنس ام‌دی‌اف می‌توان از روکش استفاده کرد، تنوع رنگ و طرح‌های زیادی را می‌توان ایجاد نمود و به همین علت کالاهای ساخته‌شده از جنس ام‌دی‌اف دارای تنوع زیادی هستند.

ام‌دی‌اف می تواند به تنهایی در ساخت میز تلویزیون استفاده شود یا با روکشی مانند وکیوم و های گلاس روکش شود. وکیوم روکشی است که توسط دستگاه‌هایی مانند پرس وکیوم بر روی سطح ام‌دی‌اف کشیده می‌شود و علاوه بر ایجاد استحکام و دوام بیشتر و تسهیل رنگ آمیزی و امکان استفاده از رنگ دلخواه، باعث زیبایی بیشتر مصنوعات چوبی می‌شود. در این خصوص و نحوه کار با دستگاه وکیوم، قبلا سخن کفته‌ایم.

مدل و رنگ 

مدل میزتلویزیون MDF تحت تاثیر دو عامل ضخامت ام‌دی‌اف و اندازه میز تلویزیون طراحی می‌شود. این میزها در رنگ‌های مختلفی در بازار به چشم می‌خورند، اما عمده‌ترین رنگ‌های آنها مشکی، سفید و قهوه‌ای است. میزهای تلویزیون تولیدی کارگاه کرال‌استند هم عمدتا در همین سه رنگ تولید می‌شوند، اما همه این رنگ‌ها در طیف‌های متفاوتی در میز تلویزیون‌های تولیدی بکار می‌رود. (مخصوصا رنگ قهوه‌ای که از رنگ قهوه‌ای بسیار روشن تا رنگ قهوه‌ای تیره را در بر می‌گیرد)

میز تلویزیون ام دی اف سفید امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. علتش هم جلوه منحصر به فردی است که به اتاق پذیرایی می‌دهد. مدل‌های زیادی از میز تلویزیون ام  دی اف اخیرا با رنگ‌های سفید و مشکی در کارگاه کرال‌استند تولید شده و به بازار عرضه شده‌اند.

اندازه 

اندازه میز تلویزیون ام‌دی‌افی که برای منزلتان تهیه می‌کنید، با توجه به میزان فضای منزلتان متفاوت است. هرچه فضای دکوراسیون خانه شما بزرگتر باشد و اجازه استفاده از میز تلویزیون‌های بزرگتری را بدهد، شما می‌توانید به همان نسبت از میز تلویزیون‌های با اندازه بزرگتر استفاده کنید. البته بعضی از مدل‌های این نوع میز تلویزیون‌ها در اندازه‌های بسیار بزرگ طراحی می‌شوند که طبعا فضای بزرگتری را برای قرار دادن آن باید در نظر بگیرید. میز نلویزیون‌های تولید کارگاه کرال‌استند در اندازه‌های ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۶۰، ۱۸۰، ۲۰۰ و ۲۱۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند تا همه بتوانند بسته به فضای مورد نظر چیدمان و سلیقه‌شان، خرید مناسبی انجام دهند.

اگر با دیدن میز تلویزیون‌های کرال استند در سایت، مدل انتخابی‌تان را پسندیده‌اید، می توانید برای خرید آن از طریق همین سایت اقدام نمایید.