در دکوراسیون مدرن و امروزی، چیدمان اتاق نشیمن باید به گونه‌ای چیده شود که بزرگ و دلباز به نظر برسد. در چنین شرایطی حذف لوازم غیر ضروری یک اقدام حیاتی است و یکی از ابزارهای مهم آن استفاده از شلف دیواری تلویزیون است.

شلف دیواری تلویزیون شامل قفسه‌ها و قسمت های دیگری می‌شوند که بر روی دیوار نصب میشوند. وسایل مختلفی از قبیل دستگاه‌های سرگرمی یا تزئینی را هم می‌توان در آنها قرار داد. با توجه به اینکه شلف دیواری تلویزیون بر روی زمین قرار نمی گیرند، نقش محل قرار دادن بخشی از وسایل به فضا منتقل می‌شود و از شلوغی چیدمان و مشکل کمی جا روی زمین کاسته میشود.

با توجه به اینکه تلویزیون در میان وسایل خانه بیشتر به چشم می‌آید، باید برای قرار دادن آن یک محل مناسب در نظر گرفت. این محل می‌تواند در یک جا تلویزیون دیواری بر روی یکی از دیوارهایی که بیشترین دید را دارد، انتخاب شود. امروزه میز تلویزیون های دیواری متنوعی برای جلب نظر علاقه مندان این سبک دکوراسیون ساخته شده است، اما شما سعی کنید بهترین میزی که بتواند مشکلات شما را حل کند و پاسخگوی نیازهایتان باشد را خریداری کنید.

انتخاب شلف دیواری تلویزیون مناسب

برای اینکه در این زمینه موفق تر عمل کنید، معایب میز تلویزیون قبلی تان را در نظر بگیرید و آنها را روی یک برگه کاغذ بنویسید. سپس سعی کنید خلاف این شرایط را برای میز تلویزیون جدیدی که می‌خواهید انتخاب کنید، در نظر بگیرید و انتخابتان را بر مبنای این شرایط انجام دهید.

انواع شلف دیواری تلویزیون

می‌توانید شلف دیواری تلویزیون قفسه ای را انتخاب کنید که تعدادی از شلف‌ها در بالا و کنار میز تلویزیون قرار می‌گیرند. یا می‌توانید شلف هایی که در ردیف های عمودی کنار تلویزیون قرار می گیرند را انتخاب کنید. اشکال عجیب و غریب یا منحنی دسته دیگری از این شلف دیواری تلویزیون هستند.

 برخی از مدل ها قطعه ای دارند که ال سی دی را روی خود نگه می‌دارد. برخی نیز پنلی دارند که TV به جای دیوار روی آنها نصب می‌شود و ظاهری یکدست و شیک به آنها میدهد. ترکیب شلف دیواری با میز کنسول تلویزیون نیز یک مدل پر طرفدار است که در عین زیبایی کارآمد و مفید است. همانطور که ملاحظه می‌کنید، شلف ها مدل های متنوعی دارند!

برای اینکه شلف دیواری تلویزیون خیلی خوب با رنگ اتاق نشیمن ست شود، حتما شلف ها را از جنس چوب یا ام دی اف و به رنگ چوب خریداری کنید، چون رنگ چوب خیلی خوب با سایر لوازم و رنگ ها ترکیب می‌شود.