سایز میز تلویزیون مهم‌ترین نکته برای یک انتخاب صحیح و خرید مناسب است. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا یک میز تلویزیون مناسب انتخاب نمایید.

قبل از انتخاب میز تلویزیون، اولین سوالی که به ذهنتان می‌رسد، این است که سایز میز تلویزیون مناسب برای تلویزیون من کدام است؟ حتی ممکن است هنوز ال سی دی خود را انتخاب نکرده باشید، با این حال حتما تصوری ذهنی از ابعاد تلویزیونی که می‌خواهید در آینده خریداری کنید، دارید و با توجه به آن مایلید میزتلویزونی را هم انتخاب نمایید.

اما پیشنهاد ما این است که هرگز بدون دانستن تمام اطلاعات تلویزیون خود از قبیل ابعاد تلویزیون، ارتفاع پایه و ارتفاع تلویزیون، دست به خرید میز ال ای دی نزنید، زیرا احتمالا از این کار پشیمان خواهید شد. همچنین ممکن است میزتلویزیونی بخرید که به علت عدم همخوانی با تلویزیون، ظاهر دکوراسیون منزل شما را بد نما می‌کند. پس حتما ابتدا تلویزیونتان را خریداری کنید و وقتی آن را به منزل آوردید، ابعاد آن را اندازه بگیرید و با سنجیدن تمام جوانب و با خیال راحت میز ال‌سی‌دی مناسب را انتخاب نمایید.

تناسب سایز میز تلویزیون با تلویزیون

خب حالا می‌خواهم تلویزیون بخرم، در اولین گام باید یک میز تلویزیون مناسب با ابعاد تلویزیون بخرم. به طور کلی یک میز تلویزیون بزرگ برای یک تلویزیون کوچک، ظاهری بد نما و نامناسب به منزل شما می‌دهد و همین‌طور در حالت بالعکس، یک میز تلویزیون کوچک با یک تلویزیون بزرگ، ناهمخوان و ناسازگار است.

ارتفاع میزتلویزیون هم باید با ارتفاع تلویزیون همخوانی داشته باشد. اگر هم ارتفاع تلویزیون و هم میز تلویزیون هردو زیاد باشد، ارتفاع مجموع آنها خیلی زیاد می‌شود و مجبورید برای تماشای راحت تلویزیون پایه‌های آن را جدا کنید.( تازه اگر شانس بیاورید و پایه‌های میز از قابلیت جدا شدن برخوردار باشند) و بالعکس اگر میز تلویزیون و تلویزیون هر دو کم ارتفاع باشند، باید چیزی زیر پایه‌های میز تلویزیون قرار دهید تا بتوانید راحت‌تر تلویزیون تماشا کنید. پس بهتر است تمام جوانب را به دقت بسنجید تا نتیجه خوبی از خرید خود بگیرید. علاوه بر این سایز میز تلویزیون مناسب باید در راستای اندازه و ارتفاع تلویزیون، به شکلی انتخاب شود که توان نگهداری از آن را داشته باشد.

رعایت فاصله ۱۰ سانتیمتری از کناره‌های میز

بعضی از فروشندگان میز TV، توصیه می‌کنند که سایز میز تلویزیون از هر طرف ۱۰ سانتیمتر بزرگتر باشد، یعنی حدودا برای تلویزیون ۵۰ اینچ میز ۱۴۰ سانتیمتر را مناسب می دانند. به نظر ما هم این فکر خوبیست و بهتر است در انتخاب خود این نکته را نیز در نظر داشته باشید و به عنوان مبنای محاسباتتان از آن بهره ببرید. در ۱۰ سانتیمتر باقی مانده از طرفین هم می‌توانید لوازم تزئینی قرار دهید و دکوراسیون میزتلویزیونتان را زیباتر کنید.

قواعد کلی سایز میز تلویزیون

اما اگر نخواهیم از طرفین میز ۱۰ سانتیمتر فاصله باقی بگذاریم، حداکثر طول ال سی دی مناسب برای سایز میز تلویزیون به شرح زیر است.

  • سایز تلویزیون تا ۴۵ اینچ، طول میز تلویزیون ۱۲۰ سانتیمتر
  • سایز تلویزیون تا ۵۵ اینچ، طول میز تلویزیون ۱۴۰ سانتیمتر
  • سایز تلویزیون تا ۶۰ اینچ، طول میز تلویزیون ۱۶۰ سانتیمتر
  • سایز ال سی دی تا ۷۰ اینچ، طول میز ۱۸۰ سانتیمتر

در زمینه ارتفاع میز تلویزیون نیز ذکر این نکته ضروری است که ارتفاع نامناسب می‌تواند به درد گردن منتج شود، زیرا شما همواره به تماشا مشغول هستید و این در دراز مدت می‌تواند عوارض نامطلوبی برایتان به همراه داشته باشد. در این زمینه نیز متخصصان این عرصه پیشنهاد می‌کنند که ارتفاع میز تلویزیون حدود ۴۰سانتیمتر باشد تا خط مرکزی صفحه تلویزیون منطبق با دیدتان باشد.

حالا که این مسائل را دانستید، می‌توانید با خیال راحت سایز میز تلویزیون مناسب را انتخاب کنید. آن را از طریق همین سایت خریداری و از طریق ارسال رایگان آن را در منزلتان تحویل بگیرید.